Millora de barris sense pensar en la bicicleta (com de costum)?

Margalló-Ecologistes en Acció a través de la seua comissió de Mobilitat Sostenible (Elx amb bici) sol·licita al Ajuntament d’Elx (i així ho ha fet mitjançant registre) que tinga present la inclusió de carrils bici i aparcabicis en les millores de barris anunciades el dijous passat pels regidors de Via Pública i de Barris. D'aquesta manera seria necessària una coordinació amb les àrees de Trànsit i de Transports, aquesta última clarament conscienciada amb la promoció de l'ús de la bicicleta com mitjà de transport en la ciutat.

El col·lectiu ecologista recorda que en les actuacions de millora de barris i vials dels últims anys no s'ha tingut mai en compte la inclusió de carrils bici i aparcabicis més que en una actuació específica realitzada durant 2010 que va arribar a uns quants carrers del centre (vegeu la foto), del Pla i de Carrús. Ja en 2008 Margalló-Ecologistes en Acció va sol·licitar la creació d'un carril bici a l'Avinguda de Novelda abans de començar les obres d'ampliació de les voreres (fins a 5 metres d'ample) d'aquesta avinguda i el regidor de Via Pública d'aquella corporació va fer cas omís. El mateix va succeir amb l'actual Avinguda Alcalde Ramón Pastor. I acabem de veure com s'han invertit més de 3 milions d'euros en el Passeig de l'Estació i una vegada acabades les obres, l'equip de govern local declara que està estudiant on col·locar el carril bici, ja sense un espai específic per a això.

El col·lectiu ecologista no planteja la creació de carrils bici en tots els carrers, però sí en aquells que oferisquen la possibilitat, encara que siga de manera compartida amb la resta de vehicles per a donar visibilitat a la bicicleta en la calçada.

L'ampliació amb 21 estacions noves de BiciElx i l'ús cada vegada més estés de la bicicleta com mitjà de transport per part de tots els sectors socials de la ciutadania, fan necessàries actuacions constants i coherents en aquest sentit si es pretén fomentar la bicicleta com mitjà de transport. En cas contrari, hi ha moltes probabilitats que els usuaris de bicicleta que no se senten segurs anant per la calçada en determinats carrers, circulen per les voreres, amb el consegüent conflicte entre vianants i ciclistes que això suposa.

Comentaris